piątek, 22 lipca 2011

Natura 2000, czyli gdzie można, a gdzie nie jeździć.

Dzisiaj przy rozmowie ze znajomym (pozdro Adaś ;) ) wyszedł temat jazdy wzdłuż Wisły i programu Natura 2000. Co to jest, kliknijcie w link <-.

Po powrocie do domu i znalezieniu chwilki czasu postanowiłem przeszukać temat w internecie. Okazało się, że tor, który ostatnio opisywałem (tutaj) znajduje się na terenie sklasyfikowanej do programu jako Dolina Środkowej Wisły. W tym wypadku nici z jazdy po tym torze.

A teraz sobie przypomnicie o moim wypadzie wzdłuż Wisły i czy przypadkiem nie wjechałem na teren chroniony. Też mnie to zaczęło nurtować i udało mi się znaleźć interaktywną mapę terenów należących do programu Natura 2000.

Mapę możecie znaleźć pod TYM LINKIEM. Na szczęście analizując trasę przejazdu okazało się, że jechałem drogami na pograniczu Doliny Środkowej Wisły, więc nic złego nie zrobiłem, wielkie uff.

Od razu mówię, że nie popieram jazdy po terenach chronionych itp.

Patrząc na tą mapę teren do jazdy mi się trochę zawęża ale dzięki niej będę w stanie określić sobie inne, wolne od mandatów tereny do jazdy.

Wspominając o mandatach, czy wiecie ile grozi za wjazd motocyklem, quadem, samochodem na tereny objęte programem Natura 2000? Jestem ciekaw ile za to grozi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz